Istoria BILLA

Istoria noastră începe o dată cu pianistul Karl Wlaschek, care deschidea, în Viena, în anii ’50, primul magazin de produse cosmetice în regim discount.  Acest spațiu avea numai 40 de mp. În ciuda acestui început timid, în doar 10 ani, numărul magazinelor ajunge la 45, iar strategia de discount ajunge să fie aplicată și în domeniul alimentar. În 1961, la doar 1 an de la atingerea acestui număr surprinzător, magazinul primește numele BILLA, cuvânt ce înseamnă în limba germană „magazin ieftin” (lb ger.  Billiger Laden).

După alți 10 ani, în ’70 , BILLA își diversifică oferta introducând propriul departament de carne, sub denumirea de Andert Fleischwaren AG. Acest lucru a permis aprovizionarea filialelor cu carne proaspătă, la prețuri foarte mici și a ajutat la menținerea succesului noii mărci de magazine și la continuarea dezvoltării sale. Astfel că, numărul de filiale ajunge la 331 în anii ’80, iar numărul angajaților la peste 3.300. O parte importantă a poveștii de succes BILLA e jucată și de înființarea departamentului de „Delicatese”, ce oferea o mare varietate de specialități din brânzeturi și mezeluri pregătite la nivel local, dar și aduse și din străinătate. La doar 40 de ani de la nașterea primului magazin, datorită ritmului său de dezvoltare surprinzător, BILLA intră în grupul german REWE (anii ’90). Acest pas marchează începutul expansiunii BILLA și în afara granițelor Austriei, prin deschiderea primelor magazine în Cehia. Acum, BILLA operează peste 1.000 de magazine în Austria, fiind cel mai important comerciant din această țară.

BILLA în Europa, pe scurt

REWE International AG, este compania care gestionează magazinele BILLA din afara granițelor Austriei, în țări precum Italia, Cehia, Slovacia, Croația, Ucraina, Bulgaria, Rusia și România. În afara Austriei, REWE International AG are 65.692 angajați, ce lucrează în aproximativ 3.600 de magazine și care a  înregistrat în anul 2008 o cifră de afaceri de 10.93 miliarde de euro, în creștere față de anii precedenți.

Compania face parte din REWE Group, unul dintre cele mai importante grupuri din Europa, din industria de retail și cea de turism. În prezent, 320.000 de angajați lucrează în cadrul REWE Group, în 16 țări europene, iar cele aproximativ 15.000 de magazine au generat o cifră de afaceri de peste 50 miliarde de euro. REWE International AG are sediul central în Wiener Neudorf (sudul Austriei) și operează rețelele: BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA și ADEG, precum și alte brand-uri proprii. Grupul e, de asemenea, activ pe piața de turism din Austria, prin BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub și PENNY PACK´N´GO.

BILLA România, pe scurt

Țara noastră a devenit gazda brand-ului BILLA pe 4 februarie 1999, când au fost deschise porțile primului său magazin, în cartierul  bucureștean Titan. În același an, BILLA a început să pătrundă și în provincie, ajungând în Constanța.În numai 5 ani, în 2004, numărul filialelor ajunge la 13, întărindu-și poziția de lider pe segmentul de supermarkuri din România. Tot în 2004 e lansată și prima marca proprie,  „Clever”, care devine în scurt timp una dintre cele mai cunoscute mărci proprii din comerțul autohton.

În plus, pentru a oferi informații publicului larg și a comunica avantajele oferite și poziția de lider de piață, e lansată în 2007 o amplă campanie de imagine care a devenit consacrată: prospețime și calitate la cele mai bune prețuri!La numai un an după aceea, în 2008, BILLA lansează cu succes conceptul BILLA Plus, care reprezintă un avantaj pentru cei ce achiziționează mai multe bucăți din același produs.În 2014, aniversarea de 15 ani a magazinelor BILLA în România aduce cu sine lansarea programului BILLA CARD pentru fidelizarea și răsplătirea clienților noștri. Astfel, toți clienții BILLA pot avea acces la reduceri substanțiale la sute de produse, reduceri personalizate și diferite alte surprize și beneficii în magazine.  În 2015, am ajuns mai aproape de clienții noștri prin deschiderea unui nou magazin BILLA chiar în Gara de Nord din București.

Începand cu data de 4 iulie 2016 brandul și magazinele Billa România au intrat în marea familie a Carrefour Group,  urmând să se dezvolte în concordanță cu noua strategie de grup și continuandu-și eforturile de a veni în întâmpinarea tuturor clienților săi.